besöksrekord, haha.

hejsan alla söta! nu, eller ajg för en stund sen kom jag hem ifrån stallet. Dagen var UNDERBAR!

så här såg den ut: Jag vaknade, åt frukost, gick ut med vovven och sen åkte jag till stallet vid halv tolv. När jag kom dit red jag nästan när jag om. klockan var halv ett då jag hämtade dantepante. Sen gick jag till utebanan och fick rida ett lungt pass alldeles själv, det härligaste som finns. Det är mkt enklare, ingen är ivägen ellerså.  Sen när jag hade ridit, då skulle han stå inne för jag visste inte om det stog någon häst där nere vid sommarhagarna. Så han fick stå inne sen gav jag han lite havre och lite hö, han skulle in i en box sålänge. Sen så gick jag där och lunka fram, klockan närmade sej två och jag gjorde typ inge. Men sen vid kvart över två ungefär så sa eva att jag skulle på skritta ut på bomby, sen trava lite i ridhuset. Jag blev överlycklig för bomby är hur söt som helst! så jag gjorde iordning henne, fick smörja in hennes exem oxå, uuh. nejmen så äckligt var den inte. Aja, jag skulle sadla, men fick problem för att jag visste inte vilken sadel jag skulle ha. Så det tog typ tio minuter att leta efter en sadel. Sen ringde emma till eva, frågade vilken sadel jag skulle ha, då sa hon att jag kunde ta dantes, så jag gjorde det. Men jag fick byta sadeljord, dantes blev för lös på henne. Så jag böt sadeljord, sen tränsade jag,  men det blev typ damp, jag visste inte hur jag skulle gö ;O men jag listade ut det.  Sen så gick jag ut, hoppade upp oså, gick in i ridhuset och började skritta där. Sen kom eva och så frågade hon om jag hade testat travat, men jag sa ju som det var. Jag skulle testa och su hur hon var innan bara. Sen gick jag ut strax efter, red ut en sväng, sen böt jag håll och red åt andra hållet, så fort hon inte såg någon så vände hon och ville gå hem, liksom bestämt. Så jag gick hemåt, in i ridhuset och skrittade lite, sen kom jag fram i trav och hon gick jätte fint, på tygeln oså. Men hon hade lyckats få in remmen dom har runt munnen, jag suger på vad det heter, men ah. Iaf så gick hon fint. Sen så skulle dom som skulle rida gick typ in där, jag gick ut, red mot gräsbanan och fortsatte trava. Sen kommer dom till gräsbanan :o ah, sen så gick dom och jag hängde på, hoppade av och svampade av henne lite. Skulle sätta på hennes pjamas men jag lyckades inte :o det var fittsvårt, jag lovar. Sen så fick jag gå till therese och fråga om Bomby gumman skulle ut eller stå kvar. Då sa hon att hon kunde få stå inne. Sen gick jag upp till cafeterian, tog en glass, värmde den. Sen när jag åt så var det två getingar där, så jag låste in mej på toaletten. Sen gick jaf ut, och då hade jag en handuk i handen och försökte vifta bort dom, en jagade mej :O. Ah, men så ringde jag till pappa och sa att han skulle hämta mej, och medans jag väntade så skulle jag hjälpa att ta in några hästar, jag fick ta in primeur. Sen kom han och vi åkte hem, sen har jag bara ätit en liten macka, ska snart äta mat :)



BOMBY SÖTNOS ♥


hon har ful man p.ga täcket.



jävlar vad långt det blev :o läs om ni orkar ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg



skulle du kunna rösta på min bild på : http://malinjenny.blogg.se/2010/august/utkast-aug-16-2010.html#comment

min bild är nr 6.

tack!♥

2010-08-17 @ 17:48:34
Postat av: CLASSYS - TÄVLINGAR PÅGÅR!!!

Härligt! :) Jag har städat här hemma å haft mig, ska du göra ikväll då?

2010-08-17 @ 18:04:08
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: mersiha

Vsg.. va det roligt i stallet? Jag äter nu hur mår du då+:D

2010-08-17 @ 18:47:37
URL: http://merissa.devote.se
Postat av: Erika

SVAR: Oj, shit! :P

Grattis till henne :)

2010-08-17 @ 19:33:08
URL: http://arerich.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST

så söt häst =)

2010-08-17 @ 20:06:00
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: din vän ;)

Gud vad söt (du och hästen)

2010-08-19 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0